donderdag 16 oktober 2008

Oude familie foto's





Een poosje geleden zag ik op de prachtige blog van Vosgesparis een prachtige "vergeelde" foto van haar moeder als jong meisje aan het strand. Wij hebben door het hele huis heen ook van deze mooie oude familie foto's staan. Niet dat het écht nodig was, maar om het effect nog iets te vergroten zijn de foto's die ik hiervan heb gemaakt met sepia bewerkt. De onderste foto is genomen voor de heilige communie van Peter's overgrootvader en heeft een mooi plaatsje gekregen op de vensterbank van onze badkamer.
(A while ago the beautiful blog of Vosgesparis showed us an old family picture. Throughout our house we also have these old family pictures. They bring me such joy and also a strange feeling of comfort. The photo at the bottom was taken for the first holy communion (?) of Peters
great grandfather. It now found a place in our bathroom).




Ik hou van de herfst! De natuur geeft ons deze maanden de meest prachtige kleuren kado. Een paar foto's voor jullie van de kleuren in onze eigen tuin.
(I love the fall! These months nature treats us with the most beautiful colours. I just wanted to show you some of these colours from our own garden).




16 opmerkingen:

Jenny Oak Fae zei

Beautiful photos in sepia, and also lovely photos from the garden, I really love the autumn too..!

I can see that you also have the beautiful book "Jul", I simply love and adore that book!!!

Love, Jenny

<3

vosgesparis zei

DIe ode fotos nog eens in sepia maakt t nog ouder lijken, al zijn deze natuurlijk ook echt in dat vreemd soort sepia kleurtjea Je beschrijving van een strange feeling of comfort snap ik helemaal, op de een of ander manier geven die fotos een gevoel van rust en alsof alles koek en ei was in die tijd ;) De hoeden zijn wel hilarische he.. ik ga er binnenkort een van mijn oma inlijsten,. Mijn schoonzusje kwam met wat oude spuletjes uit mijn ouderlijk huis aanzetten en daar zat een mooi bakelieten lijstje bij ;) Ohhhh en errr wat die kelk betreft, ik ben gezwicht.. ik stond al bij de kassa en ben toen snel terug gelopen en hoppa erbij gezet haha ach af en toe moet je jezelf een beetje verwennen.

Anoniem zei

Hi Yvonne,
Wat een leuk idee om de oude sfeer te benadrukken door foto's te tonen in de sepiakleur. Bijzondere verhalen vaak achter zo'n oude foto he ! De kleurenfoto's van de herfst zijn echter ook super; De rose bloem op de foto midden onder is dat een Japanse anemoon ?
Groetjes, Janneke.

marga zei

Prachtig vind ik die oude foto's, mooie herinnneringen aan vervlogen tijden.
Mooi..die herfstkleurtjes in je tuin.

Anoniem zei

mooi he , k heb ook een aantal oude foto s , op dit monent staan er maar twee in mijn huiskamer maar ergens in een lade liggen er nog een aantal, die zet iik ooit nog wel eens weer op gr ina

Jacoline zei

Wat een geweldig huis en genot om even te mogen rondkijken.

Annie - Annalunda zei

Hi Yvonne! Your old photos are so beautiful and the colors in your garden are so also...!

I´m glad you want to participate in my give-away... and I hold my thumbs for you and your luck! :) Tonight we know!

Take care of you - hugs Annie

Splashes of Pink and Mint zei

Mooi hè, die oude foto's! Vooral als ze nog echt uit de familie komen, ik heb er nog eentje van m'n oma waarop ze zo'n jaar of 18 is, daar ben ik zo ontzettend blij mee! En de kleuren van de herfst zijn zeker prachtig! Wat is je tuin nog mooi!

Valloittava valkoinen zei

Oh you have a beautiful old photos!!!
and your autumn garden looks so pretty!!!
Greetings Anu

Jenny Oak Fae zei

Yes, I am getting ready for Christmas very early this year...I blame the book "Jul" for that..!

; )

Hope that you are well..!

/Jenny

<3

vosgesparis zei

Dankjewel voor je felicitaties voor mijn jarig blogjs, Lonnie is inderdaad dezelfde als van de boeken.

Anoniem zei

Hoi Yvonne

Wat een prachtige foto's allemaal.
Het is gewoon heel leuk om jouw passie te zien en te lezen.
En die buiten keuken is ook zo mooi.
Nou ik hou je blog in de gaten.
groetjes Trudy (van Lisa)

Anoniem zei

Yvonne,
I'm wondering if when your husband's great grandfather has been taken in picture he has been thinking that a beautiful blond lady will brush twice a day (I hope it's the case Yvonne) her teeth looking at him...
You have a beautiful garden!

Love. Anne

Lilla Blanka zei

Hi Yvonne!

I love the vintage photos..so lovely!

And your garden looks so beautiful in the autumn. You still have a lote of pretty flowers I see.Most ofthe flowers are gone here..still some roses and a few others.

I just made a new post when you visited me, so now you can read my report from Denmark if you like to :)

Have a wonderful evening!!!
Big hug
Mia

Margie’s daughter Leiny zei

Hi Yvonne, your blog is really great. I am so delighted to see you put up old family photos and have them in your home, I also put up some of my husbands family in Antwerp and feel a sense of history and comfort from them. Margie.

Anoniem zei

Prachtig die oude foto's.
Ik heb in de hal een collage van allemaal lijstjes met daarin oude, maar ook nieuwe foto's, in sepia of zwart-wit. Het zijn geen orginele oude foto's, maar gescand en laten afdrukken, hopend op eens de èchte oude plaatjes te kunnen inlijsten.

Groetjes Mea